fredag, oktober 21

Provocerande

Jag brukar inte bli provocerad. Jag brukar kunna stå för mina åsikter utan att behöva argumentera för dem och skrika för fulla muggar för att bli hörd. Men det finns ett ämne som provocerar andra människor så mycket att de inte kan göra något annat än att provocera tillbaka.
Det är det här med tro... jag har aldrig tvingat eller försökt tvinga på någon min egen tro, för jag är helt övertygad om att det är helt personligt. Däremot tror jag att man måste bestämma sig, man måste ha en åsikt i det här ämnet, för att kunna leva ett normalt liv
.
Jag börjar tröttna på människor som försöker provocera mig, utan anledning, när jag aldrig provocerar dem på något sätt. Så pass att jag snart kommer reagera mot folk som inte provocerar alls, mot människor som bara har en åsikt. Och sådan är inte jag, och så ser inte jag på världen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar