torsdag, juni 14

Ny hobby

Jag har en ny hobby. Ibland tycker jag att det är bra att byta hobby lite så att man inte snöar in för mycket. Jag är annars expert på att snöa in på saker och inte hitta tillbaka.

Min nya hobby är i alla fall pärlplattor och det är en väldigt bra sysselsättning. Det går egentligen inte att koncentrera sig på så mycket annat när man gör pärlplattor men det går utmärkt att slötitta på tv samtidigt. Asbra hobby tycker jag. Dessutom är det ganska stort ute på webben så det är lätt att hitta INSPIRATION och liknande.

Här är lite tips:

1. Du/jag kommer antagligen tröttna ganska fort på pärlplattor. Köp därför billiga pärlor! Vi köpte 4 olika pärlplattor på IKEA för 19 kronor och en gigantisk "hink" med pärlor för 49 kr. Det finns superdyra grejer på typ panduro. Men köp inte sånt förrän du vet  att du kommer fortsätta!

2. Googla på allt du kan komma på. Gamla tv-spel och data-spel har väldigt enkla, pixliga karaktärer som är lätta att återskapa. Tänk att en pixel är en pärla!

3. Korsstygnsmönster fungerar perfekt som mönster för pärlplattor. Det finns också massor på internet så googla på!

4. Hitta någon att ge pärlplattor till, annars drunknar du snart i pärlplattemagneter, underlägg, skyltar m.m.

5. HA KUL!!


(Den här gjorde jag till Malin som tog studenten häromdagen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar