fredag, januari 10

Identiteten jag

Jag vet att jag har mycket åsikter. Och jag vet att många i min omgivning vet att jag har mycket åsikter. Men jag försöker inte att slänga åsikter i ansiktet på folk, just för att det upprör och "stör". Men man kan inte låta bli att påverka och märka att man påverkar.
Min identitet just nu är (bland annat): kristen, feminist, flickvän, miljömedveten, nästan-vegetarian och kvinna...

Men man upplever roliga kontraster ibland. Mina "biolog-kompisar" börjar tänka mer genusmedvetet och börjar aningen förstå vad jag menar när jag rantar över saker. (Börjar bland annat lite smått förstå begreppet "heteronormativt" som är A och O.) Och mina kära plugg-kompisar just nu vill gärna berätta när de har med sig vegetarisk mat eller att de minsann åtminstone äter vegetariskt en dag i veckan!

ALLT det där är jag! Och det är rätt skönt att vara jag! Inga identitetskriser här inte!

1 kommentar:

  1. Bra! Stå för det. Allt det som är du.
    Men det är ok att krisa också, fast det kanske kommer om 5 år...

    SvaraRadera