lördag, maj 21

Harry Potter i skolan

Min lärare i litteraturkursen berättade att hon varit tvungen att ta bort Harry Potter böckerna ur kursen eftersom eleverna (alltså jag och folk som är som jag) älskar böckerna för mycket. De klarar inte av att vara kritiska mot boken på det sätt som analys kräver.

Jag håller inte alls med. Alla böcker som jag läst och älskat, inte minst Harry Potter, är jag ytterst kritisk mot. Jag och mina vänner (Emma) går in i smådetaljer och ytterst, egentligen, oviktiga utvecklingsdrag hos karaktärer och analyserar sönder dem!

Tror du mig inte? Lyssna på det här --> Mugglecast
Jag har lyssnat till och från de senaste 3 åren och det finns inget bättre sätt att spendera tid!

2 kommentarer:

  1. Det finns många exempel på elever som använder Mugglecast som exempel på hur man kan analysera böcker. Jag har till och med hört om lärare som använder den! :)

    SvaraRadera
  2. joo vad heter han... mr... något på typ P och med ett E i namnet...

    SvaraRadera