onsdag, februari 27

Drömfångare med tutorial

 
Tidigare visade jag en massa gamla ljusmanschetter som jag slaktat till pysseländamål. Här kommer en beskrivning på vad jag har gjort av en av dem.

Min kära sambo har drömt mardrömmar sista veckan så jag tänkte att en drömfångare kanske skulle vara bra. (Att han sen drömde mer mardrömmar än någonsin den natten då jag satte upp den behöver ju egentligen inte nämnas)



Allt material som jag använde: sax, garnnystan, limpistol, vit trådband och en slaktad ljusmanschett.

Klipp bort allt överflödigt på cirkeln och börja linda garnet hårt runt om. Jag limmade fast första delen för att underlätta.

Fäst garnet med en knut och sedan en pärla för att skapa ett hänge.
Fäst sedan den vita tråden på samma ställe med en tråd och börja linda tråden runt cirkeln enligt ovan. Gör detta hela varvet runt och fortsätt sedan med samma teknik i den vita tråden.

Fortsätt hela varvet runt och så länge du vill. Fäst tråden med en knut och klipp av den.
Det är ganska vanligt att lägg in pärlor i den här vävningen, men jag ville inte lägga in det eftersom drömfångaren i sig var så liten.

 Till slut knöt jag fast tre garnbitar till i nederdelen och hängde upp drömfångaren ovanför sängen.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar