fredag, december 9

15. En person/kändis du önskar att du träffat

Nu kommer en tredjedel sucka, en tredjedel reagera starkt och kanske en tredjedel lyssna och läsa. 
Men det tänker jag ta! 
Den personen som jag önskar att få träffa är Jesus. Och inte pga religiösa anledningar, även om det såklart skulle vara rätt naturligt i den situationen. Jag vill träffa människan, filosofen och den historiska människan Jesus, eftersom jag är intresserad av historia och historiska händelser. Och allt som jag läst och hört är att det utan tvekan finns belägg för att Jesus har funnits, att han levt. Sen är det upp till varje människa att göra sig en åsikt kring allt annat!


Jag tror att det är nödvändigt att jag nämner här att jag aldrig försöker ändra någon annans åsikt. Varje människan egna vilja är den starkaste mänskliga aspekten enligt mig och jag skulle aldrig vilja påverka någon människa i deras åsikter kring ett ämne som detta. 
Både min pojkvän och min roomie är rakt igenom ateister och jag försöker aldrig någonsin ändra dem eller påverka dem. Det tror jag är viktigt! Jag kan gärna diskutera, det är det som är meningen med att ha en religiös tro, oavsett om man är kristen, muslim, jude eller ateist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar