onsdag, december 21

Köpenhamn

Tänkte att jag skulle dela med mig av Danmarksresan jag var på i helgen. Och det gör jag ju oftast genom bilder. Men tro det eller ej, min Nikon vägrade delta under resan. Som tur är har jag fått lite bilder från klasskompisar, så jag kan sammanfatta lite kort. Resan till och från Köpenhamn var det enda vi behövde betala (utöver några öl och en måltid) eftersom vi reste med vår nabosprogsdidaktik kurs. 
Nabosprog betyder grannspråk på danska!

Resan började bra när jag och Acke hittade Star Wars i lego på Arlanda.


Köpenhamn är relativt förvirrande.
 
 Men fantastiskt vackert! Det här är "frälsaren" deras domkyrka.


Det som (tragiskt nog) var tråkigast på hela resan var besöket till Karen Blixen muséet. Däremot var det fantastiskt fint där. Jag skulle inte ha något emot att vakna upp till den här utsikten varje dag.

Det här är min fina klass som jag tyvärr inte ska läsa med något mer. Vilket är trist för det har varit väldigt kul i den här gruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar