tisdag, december 20

Personlig utveckling

Alla människor har svagheter. Saker i sin personlighet som man behöver arbeta med för att bli en bättre människa och för att må bra. Jag tror att det alltid finns något med sig själv att arbeta med.

Jag arbetar med många saker med mig själv. En sak som jag tänker mycket på just nu är att lita på andra människor. Jag har svårt att lita på folk av flera olika anledningar och händelser i mitt liv. Men det fungerar inte! Man måste lita på andra människor, för man är alltid beroende av människor sin närhet.

På de senaste åren har jag blivit extremt självständig. Det har varit lite av ett försvar mot jobbiga saker i verkligheten där jag själv är det enda jag kan påverka. Så har jag tänkt länge och det har fungerat för mig. Men jag vill inte tänka så! Jag vill vara självständig, men jag vill också kunna lita på människor i min närhet. Det är jobbigt att upptäcka hur chockad jag blir över små, egentligen självklara händelser och uttryck.
(Ja, det hände för några veckor sedan, jag blev så chockad att jag började gråta över att Magnus höll ett löfte. Jag menar inte att han inte håller löften, snarare tvärtom, det är mig det är fel på, som tror att han inte kommer hålla sina löften.)

Men jag jobbar på det. Och en dag kommer jag plötsligt upptäcka att det inte längre är en svaghet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar