tisdag, februari 22

Datorlös men inte hopplös

Jag är som sagt egentligen utan dator. Efter alldeles för mycket misshandel från min sida gav datorn som min kära vän Ingela döpt till Effie till sist upp. Så nu bråkar jag med mitt försäkringsbolag om pengar till en ny dator typ... snarast!

Jag märkte under denna brist hur beroende av dator jag och många runt omkring mig egentligen är. Det är fruktansvärt! Jag har helt enkelt vant mig med att alltid ha en dator till hands. Jag gör allt genom datorn.
Häromdagen tänkte jag baka muffins, MEN! Jag hade ingen kokbok, och inte fan hade jag en dator att googla muffins på. KATASTROF! Det slutade såklart med att jag inte bakade några muffins utan tog en macka istället.

Däremot var det ganska skönt att vara utan dator. Min sambo var borta på äventyr så jag var ensam i lägenheten, utan dator och egentlig kontakt med omvärlden. Så jag fastnade i en bok! Jag har inte gjort det på evigheter! 
Så dagens tips är

TA EN PAUS!
Lämna datorn ifred och gör något vettigt! Läs en bok, ta en tupplur, raka benen, sticka, baka muffins (kolla receptet först!) och bara njut av att vara ifred!

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra tips^^ Ska nog gå och raka benen!^^

    Testa ta en dag utan all kommunikations eller klock elektronik! Ashärligt!:D

    Anna, saknar dig på SKUV!!<3

    SvaraRadera
  2. ÅÅH Jocke! Det tycker jag verkligen att du ska göra! :P

    Saknar dig med, och alla er... vem vet. Kanske dyker upp snart igen... på en överraskningsvisit! <3

    SvaraRadera