tisdag, februari 1

Deppighet - tips

När jag är deppig och nere. När jag mår dåligt och känner att hela världen är emot mig. Då tycker jag om att titta på en bra tv-serie. 
En serie om människor som också mår dåligt och har problem. Då känner jag mig inte lika ensam och det gör allt mycket lättare.

En bra tv-serie för detta är Gilmore Girls. I serien tar de upp lätta och svåra problem och ger enkla förklaringar och lösningar. Det får i alla fall mig att må bättre.


Exempel, Rory säger i säsong 3:
"I'm so tired of fighting. Or not even fighting because he won't fight. He just gets mad and disappears and then comes back and I don't like how I feel and I don't like what I do."
        
 

2 kommentarer:

  1. Håller med dig helt, jag älskar Gilmore Girls, en härlig serie som man känner igen sig i och man blir alltid på bättre humör när man tittar på den. Har hela boxen. Mvh /Hillevi

    SvaraRadera
  2. Åh, finns det någonstans man kan köpa hela boxen för en billig, studentvänlig, peng möjligtvis?

    SvaraRadera