tisdag, april 5

Dag 19 – Favoritbok som blev film

Jag började läsa Arn-serien när filmerna kom ut, eftersom jag tyckte att filmerna verkade bra och jag ville hellre läsa böckerna först innan jag såg dem. Det var faktiskt en av mina yngre killkompisar som tipsade mig om dem. 
Böckerna handlar om svensk historia (och utländsk, jag vet) vilket är en av mina stora svagheter. (Vill ni ha bra historieprogram? Kolla in Sveriges historia med Martin Timell, helt underbar!)

Men boken är dessutom mysig och läskig och bra! 
Trots att jag störde mig på de kvinnliga karaktärerna, försök att bortse från dem och fokusera på det dramatiska i historien istället.

Filmerna var dessutom bra, när jag tillslut såg dem. Kolla till exempel in Morgan Allings cameo roll, charmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar