lördag, april 16

Jag känner mig så omåttligt lyckosam.

Här sitter jag, som fattig student, och framtida fattig kommunalanställd, tillsammans med de människor som inom en kortare framtid kan komma att bli ledande i Sverige och varför inte världen, inom deras områden.

Jag bjuds på fantastisk mat, tillagad av de bästa.
Jag blir serverad vin i omåttliga mängder som jag aldrig upplevt förut. I alla fall inte i den studentmiljö jag lever i där alla vänder varenda krona till nödvändighet. 
Och här är jag, en liten, vanligtvis försiktig (även om mina nya killar ^^ inte håller mer) men jävligt driven tjej som vill förändra världen.

Och även om jag ser ner på eller föraktar vissa synsätt som dessa resultatfokuserade karriärsnobbar har så känner jag en inspiration och en motivation från deras passion att utvecklas och lyckas med det som jag vill göra!

Jag vill, och ska, förändra världen
Jag ska göra den till en bättre plats, för mig själv och för de människor som ska bo här om 200 år!

Bilden är helt enkelt stulen från Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar