söndag, april 10

Dag 24 – En bok som du önskar att fler hade läst

En bok som värmer mitt hjärta och som verkligen påverkade mig och hjälpte mig med ett avgörande val som påverkade hela min framtid. Boken "Gör vad du vill" av Erlend Loe.



Den handlar om en tjej som råkar ut för det värsta en människa kan råka ut för. I ung ålder dör hela hennes familj i en tragisk olycka. Hon blir nu ensam kvar i en stor villa och med en massa val för framtiden. 
Det är fullkomligt hjärtskärande att läsa om hennes fruktansvärda val och kval. Läsaren får följa med henne genom månaderna då hon försöker komma upp ur det helvete hon hamnat i och som hon till slut försöker ta slut på genom självmord.
Dessutom värms hjärtat av hur hon sliter och slåss för att få sin vilja igenom.

Jag har spridit den till flera vänner och nu sprider jag den till fler.

2 kommentarer:

  1. Läs Naiv. Super. av samma författare, inte alls lika allvarlig men ändå seriös. Vet inte hur jag ska beskriva mer än att det är en speciell bok som jag läste på ett speciellare sätt. Den finns i min bokhylla här på rackarbarget om du vill låna =)

    SvaraRadera
  2. Åh! Imponerad av att vi läser samma böcker! ME LIKE A LOT!

    SvaraRadera