tisdag, augusti 16

Det är så vansinningt svårt!

 Att förklara den senaste veckan med ord för någon. 
Hur förklarar man känslan av 5000 människor i total tystnad? 
Hur förklarar man att samma 5000 i total extas tre timmar senare? 
Hur förklarar man vad man lärt sig av 70 munkar man varje dag enbart sett på avstånd? 
Hur förklarar man hur man lärde sig tyska av 5 exalterade tyskar som filosoferar över paradoxen med tulltjänstemän? 
Hur sjutton kan man förklara det roliga i ZOMBIEKAOS! 

Jag kan inte lova någonting, men jag ska försöka!

Chill i Tysta dalen
Kvällsbön
 Det enda jag vill säga till er alla är, att om ni får chansen! Ta den! 
Taizé är mer än en upplevelse, det är en upplevelse för hela livet! Du ifrågasätter hela din existens och ditt liv samtidigt som du skrattar, ler och lär känna dig själv. 

7 Viksjö "fjortisar" på vift vid Oyak!
Gruppen som jag åkte med var stark, men vi blev starkare. Vi grälade (ständigt!), skrattade (jämt!), diskuterade och älskade allt tillsammans! Det finns inga bättre människor som jag hellre hade åkt med! En grupp där man ena sekunden diskuterar värdet av Bibeln för att snabbt växla till Harry Potter diskussion för att till slut bråka om mattider! KAOS!

(Det kommer komma mer om Taizé, men jag behöver landa först, och smälta allt!)

1 kommentar: