torsdag, augusti 18

SOMMAREN 2011


- gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr? öhm.. nä... var på Kreta? (fett dåligt svar!)


- dog någon som stod dig nära? Nej, men flera som stod mina nära nära.


- vilka länder besökte du? Sverige, Gotland, Grekland, England (Danmark, Tyskland) Frankrike


- är det något du saknar sommaren 2011 som du vill ha sommaren 2012? Mina närmaste vänner som jag inte alls hann träffa så mycket som jag ville.


- vilket datum från sommaren 2011 kommer du alltid att minnas? Midsommar, 24 juni


- största misstaget? Sommarkurskaoset, skulle anmält mig tidigare och haft bättre koll!


- har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld, ett knäckt knä från tidigare och fett ont i fötterna i Frankrike.


-bästa köpet? Brunt nagellack i London, vinet på Kreta, mitt helgonarmband på Kreta, Taizékorset från Frankrike, boken Papillon på Gotland.


-vad spenderade du mest pengar på? London! 


- gjorde någonting dig riktigt glad? Förtroendet från flera av mina vänner som jag inte förväntade mig. Samtal!

- vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2011? What are words, Oj oj oj, Stamp on the Ground, Rolling in the deep, Fest hos Mange, Fest i hela huset!


- var du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar? Mycket gladare. Förra sommaren levde jag under förvillingen att det var den bästa sommaren någonsin i mitt liv, vilket sedan visade sig vara en fasad för något helt annat. Den här sommaren har jag fått tid för mig själv.


- vad önskar du att du gjort mer den här sommaren? Träffat mina närmsta vänner mer, och min mamma.


- vad önskar du att du gjort mindre? Stressat!


- hur tillbringade du midsommarafton? Lunch hos kusiner, vin och ost vid Bruketbacken med den årliga traditionen med "promenad uppför", grillning hos Gurra med midsommarsyndrom!


- hur många förhållanden? Inga kärleksförhållanden alls men många utvecklade vänskapsrelationer!


- favoritprogram på tv? Ernst och Morberg! (Masterchef och True Blood får gärna inkräkta!)


- bästa boken du läste i sommar? Odyssén - Homeros.


- något du önskade och fick? Massor av minnen och kärlek!


- något du önskade dig men inte fick? Självdistans och mod, men jag tror inte att det hjälper att vara bitter över vad man inte fått!


- vad gjorde du på första dagen på sommarlovet? Flyttade!


- finns det något som skulle gjort din sommar bättre? Mer kärlek, mer vänner och mer tid!


- hur skulle du beskriva din stil sommaren 2011? KAOS, alla kläder i en flyttlåda utan koll på någonting!


- vad fick dig att må bra? Samtal och vänner!


- vem saknade du? Närmsta vännerna!


- de bästa nya människorna du träffade? Hela Toftagruppen har en speciell plats i mitt hjärta, särskilt vissa!


- sommarens hetaste? Alexander Skarsgård, True Blood!


- sommarens kärlek? Sommaren!


- sommarens besvikelse? Ingen resa till Norrland och fjällstugan!

-sommarens bästa? Vännerna och den personliga utvecklingen tack var dem. Självförtroendet, självkänslan och säkerheten. Tofta och Taizé är och förblir heliga platser i mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar