lördag, april 27

GENUSTJAT

Ja, jag är en genustönt. Jag är 20+ och det är nu jag ska tänka så här, inte så att man ska sluta sen men ni förstår vad jag menar.

En av mina favoritbloggar just nu är genusfotografen! Den här mannen är en av mina största förebilder. Jag har nu läst snart 3 terminer bild på universitetet och en termin pedagogik och en kurs i etik och en massa svenska. Alla de kurserna har på något sätt influerats av genustänk och jämställdhet. Vilket är helt rätt för mitt framtida yrke som lärare. Och jag gör fortfarande en massa genusfel i klassrummet och i kontakt med elever, det vet jag.

Nu säger jag inte att man måste läsa en massa kurser för att förstå det här, det borde vara naturligt för varje människa, inte minst de som har barn eller är i närheten av barn. Sluta skratta genus och jämställdhet rakt i ansiktet och se att det faktiskt är något fel på vårt samhälle! VAD FAN!

Läs det här och tänk en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar