tisdag, maj 14

Äkta kärlek och plugg

Det blir lite töntigt ibland, att vara i ett par. Att alltid vara påverkad av någon annan och alltid påverka den andra. Typ som just nu. Det har varit fyra underbara "lediga" dagar, det finns ju egentligen inga lediga dagar när man pluggar, men ändå. Fyra dagar när vi satt i soffan tillsammans och pluggade. Drack te och åt lunch i solen på balkongen. Tog en paus och promenerade till ICA och handlade, han bakade bröd och bullar. Tog en till paus och löste korsord tillsammans. Supermycket vardagslyx, som man vänjer sig vid för fort!

För idag är Magnus i skolan, 10-15, och jag är hemma och pluggar. Och jag saknar honom. Att han inte sitter i fåtöljen och skriver rent föreläsningar när jag målar. Att han inte är där och lyssnar när jag läser meningar högt, om och om igen, för att få till formuleringar rätt.

Nej, nu vill jag ha sommarlov och ledighet och bara umgås med mannen i mitt liv (och alla andra också såklart!).

Vecka 29! Nu tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar