söndag, maj 5

Vad är väl en bal på slottet?



Nu i juni ska vi gå på bal, bal på slottet till och med! Det är Kalmar nation (Woop woop!) som har jubileumsbal för att fira 350 år! Och om sisådär 10-20 år kommer vi att sitta hemma, dricka punsch (eller kaffe) och minnas den gången då Miriam lyckades få oss alla att gå på bal, eller jo, iallafall en del av oss.

Jag ser däremot mycket fram emot det. Och nu är mina förhoppningar att sy en klänning. En fin balklänning! Egentligen vill de andra (Miriam och Linda) shoppa loss på vintageklänningar, men jag känner att det skulle vara finare att ha en EGEN klänning på något sätt. Jag har aldrig sytt en balklänning till mig själv. Jag sydde en till Linnéa när hon var 15 och den blev ju fin!


Jag har redan ett mönster (som visserligen måste förlängas och om jag inte minns fel så är mönsterdelarna inte riktigt rätt) och jag behöver bara köpa tyget.

Magnus frack är förhoppningvis 1. lagom stor 2. på väg i posten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar