fredag, maj 24

Mot sexism och mot Gina Tricot!

Det finns en sak som jag ständigt reagerar på. Jag vet att det finns många som stör sig på att jag reagerar och på att jag fortsätter att reagera. Men det finns saker i samhället som jag inte gillar. Som gör att jag inte vill sätta barn till världen i det här samhället (och det vill jag).

Alltså bara NEJ!

Varför måste alltid kvinnor gestaltas som korkade våp i små, tunna badkläder?! En hjälplös kvinna som inte vet vad hon ska göra när någon idiot kastar en hink vatten på henne?! Jo men självklart ser jag ut precis sådär när någon kastar vatten på mig. Det vet ni väl, alla kvinnor ser ut sådär!

Vad säger ni? Vad sägs om att göra revolt? Tillsammans? Nu på en gång, innan vi blir lika hjälplösa som GinaTricots bikinimodell...

(P.S. HELA världen suger inte! Det finns hopp!)

1 kommentar:

  1. Jag e på! Gillar farsor mot sexism. (Tycker t o m att det är helt ok klotter)

    SvaraRadera