måndag, november 21

Bloggkritik

Det finns en blogg som jag följer lite sporadiskt. Det började med att hon hade en superfin mat och bakblogg som jag föll för helt och när hon sen bytte portal följde jag med, i alla fall då och då.

Hon skriver fantastiskt fint och tar oftast upp mycket bra ämnen. För några veckor sedan skrev jag ett irriterat inlägg om hur bloggare påverkar och vilket ansvar de har.
Nu har även hon skrivit ett bra inlägg om det som jag bara måste dela med mig av.

Vi förstör vår värld genom att leva som vi gör! Vi förstör naturen och vi förstör synen på människovärdet! Visst, jag tycker också att det är bra och viktigt att belöna sig själv för något när man gör något bra eller något man egentligen är rädd för. Men det handlar om att ha lite perspektiv på verkligheten, vilket är något som många av de "nyrika" stora bloggarna saknar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar