onsdag, november 9

SJUK-RABBLE

Jag brukar inte läsa bloggar så ofta. Alltså riktiga bloggar, av såna där människor som kan sitta på debatt med enbart epitetet "bloggare" som beskrivning på vilka de är. Jag tycker att det är hemskt  att se hur de målar upp sina liv och vad de anser är viktigt i livet. Men idag när jag är sjuk så har jag inte mycket för mig. Så jag läser bloggar! Och jag mår dåligt! 

I en blogg av en kille tar han upp frågan om hur mycket man bör väga. Han väger 54 kg och är 1,75 m lång. Och han ser inte själv att det är sjukt för lite! Visst, han har in princip inga muskler men ändå! Han ser mager ut, vansinnigt mager. Och i kommentarerna haglar det in tjejer (?) som skriver att de väger 40 kg men vill ner till 38! 38 kg är alldeles för lite! Det är ok om man typ är 1,40 men det tror jag knappast att de är, om de inte är typ 11-12 år! Men då måste man ju fråga sig varför de läser den här bloggen av en 20+ kille, vad får de ut av den?
Varför får de här bloggarna uttala sig så här, varför finns det inget filter? Varför får inte bloggarna hjälp? Det är klart att de vill provocera, det är ju så de får läsare! Men vanliga människor, människor omkring dem borde reagera! Nej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar