fredag, mars 18

Dag 01 – Förra årets bästa bok

Jag hittade en rolig lista på Konstigness blogg. Tänkte försöka mig på den, men jag kan inte lova något.

Dag 01 – Förra årets bästa bok

Förra året, 2010. Jag pluggade på Stockholms Universitet och levde loppan i Sthlm i allmänhet. 
Jag tycker att det är svårt att komma ihåg böcker bara sådär. Men boken 
Människoätande människor i Märsta (som jag nämnde tidigare) ingick i en av kurserna och jag blev ärligt talat imponerad av den. Jag kommer ibland på mig själv med att sitta och fundera över den, ett år efter att jag läst den.

Om du inte läst den. Gör det!
Det är en typisk tonårsbok, typ tjej blir kär i kille, kille blir kär i tjej och så vidare.  
Men, den är skriven i lyrikform, alltså, varje kapitel är en dikt. Det gör boken både tänkvärd och lättläst!


köp här!

1 kommentar:

  1. Vilken rolig lista, om jag skulle ta och ge mig på den jag också?

    SvaraRadera