fredag, januari 21

Mer musik tips från mig

Det som är väldigt intressant var att min Top artist lista på Spotify inte riktigt stämde ihop med min top tracks.
Jag vet inte varför det blev så. Men här kommer tydligen mina favorit artister (för tillfället)

Min Top Artist lista
Edit Piaf
Den franska musiken jag gillar kommer nog främst från min (förvirrade) bild av den ultimata konstnären som målar på de franska smågatorna och lever på vin och bröd. Och på min farfar, som gjorde just det.

The Andrews Sisters
Det här lyssnar jag mest på eftersom Tor spelade upp låten Rum and Coca Cola och jag fastnade genast för lättsamheten i låten som återkommer i många andra av deras klassiker.

Frank Sinatra 
Är min personliga favorit, Sinatra passar alltid, till allt! Jag utmanar er att bevisa motsatsen! 

Ralph Vaughan William 
Fantastisk klassisk orkester konsertmusik som bränner genom huden och rakt in i hjärtat!

Lasse Berghagen och September
Fastnade jag bara för eftersom de var med i succéprogrammet "Så mycket bättre" vilket jag skäms lite för. För kvalitén på musiken är inte bra! Berghagen har visserligen många fina gamla klassiska låtar, men September tillför inte mycket till min personliga repertoar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar