torsdag, januari 27

Tekoppar och te

I min ungdom sparade jag på tekoppar. I alla former och storlekar. Jag fyllde skåp efter skåp med koppar! Tekoppar symboliserar något fint för mig. En stund för samtal med en vän över en kopp te. En kopp te för att lindra en rinnande näsa eller en hostig hals.
Jag har gråtit och skrattat och pussats över tekoppar så många gånger.


Nu är det dags att packa ner mitt liv och kopparna kommer fram! Sorgligt nog tänker jag bara ta med mig några få av alla koppar jag samlat på mig. De flesta ska iväg till Myrorna för en god gärning, och en del får stå kvar hemma hos mamma.


Jag har ju redan visat de underbara Rörstrandskopparna som jag fick i julklapp av Tor. Jag fick utöver dem 2 gamla Arabia koppar med fat från farmors skåp. Jag har suktat efter dem länge och äntligen fick jag två av dem! Det är väldigt stor chans att de blir årets julklapp för min del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar